First few days - Reisverslag uit Rockville, Verenigde Staten van Laura Pasch - WaarBenJij.nu First few days - Reisverslag uit Rockville, Verenigde Staten van Laura Pasch - WaarBenJij.nu

First few days

Door: Laura van der Pasch

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 December 2013 | Verenigde Staten, Rockville

Oke. Hier is een wat uitgebreidere post voor jullie allemaal. Ik had de internetcode nog niet de laatste paar dagen en omdat de stopcontacten dus anders zijn kon ik mijn laptop en mobiel niet opladen. De post van gister heb ik ook echt met de laatste 10% batterij over geupload, hopend dat de laptop nog niet zou uitvallen. Daarom zaten er ook geen foto's bij. Maar ik heb nu een nieuwe stekker so get ready voor een verslag van de laatste paar dagen. Gister ochtend had ik mijn eerste echte American breakfast: Chocoate chip pancakes, scrambled eggs, sausages and peaches. Jullie weten vast wel dat de American pancakes nogal anders zijn dan onze Nederlandse pannenkoeken. Ze zijn een stuk dikker en kleiner met verschillende stuffings zoals Chocolate chip, blueberry, raspberry of banana. Na het ontbijt hebben ze de kado's uitgepakt. Heel gezellig en ik geloof dat ze ze hartstikke leuk vonden. Hagelslag op brood is echt een heel raar idee voor Amerikanen en ze dachten dat het Nederlandse nutella was haha. Luke is helemaal verslaafd aan de fanta-mustache glasses (iedereen die mee was naar Ierland herkent ze vast wel!) en hij heeft er zijn nieuwe alter ego Todd de kaasverkoper mee ontwikkeld. Ik ben met Sandy en Luke naar de Target geweest een enorme winkel waar ze echt alles verkopen. En daarna na de party store voor wat oranje versieringen voor the Dutch themed New Year party die ze morgen geven. De party store is een hele leuke winkel waar ze huge pinatas en ballonen verkopen voor de verjaardagen voor kinderen. Ze hebben daar ook de red solo cups uit de films (als je ze niet kent moet je op youtube red solo cup van Toby Keith opzoeken) die dingen zijn hier ongelovelijk populair. Drie van de jongens zijn jarig tijdens mijn semester dus jullie zullen daar later zeker meer over horen. Daarna was ik gelijk weer op weg met Tom en Joe naar Joe's Lacrosse practise. Hij heeft training op een private High School dus ik heb vandaag mijn eerste reallife High School bezocht. Geloof het of niet dit gebouw was zeker drie of vier keer zo groot als Rockville High waar ik gister was. De High School is echt precies zoals je hem zou verwachten. Sportvelden om het gebouw heen voor allerlei verschillende sporten. Honderden bekers, medailes en awards in een in de muur gebouwde vitrine. En jazeker drinking fountains. De gymzaal was ook perfect cliché met banners voor elk team van de school, een amerikaanse vlag, tribunes met daarop het woord falcons gespeld. Elke school heeft een dier als mascotte. Dus die van deze High School is de falcon. The Rockville High School (waar ik naar school ga binnenkort) heeft de ram en de elementary school waar de oudste jongens heen gaan heeft de firefly. Na training gingen we naar een winkel die 7 eleven heet (lijkt een beetje op de shell maar dan zonder het benzinepomp gedeelte). En daar heb ik mijn eerste slurpee geproef :P. Het zijn slushpuppies maar dan met frisdrank smaken --> delicious! Na het avondeten gingen we naar een mcdonalds drive thru om sundays te halen als toetje. Fastfood is hier een stuk groter en tegelijker tijd een stuk goedkoper. Dit is trouwens het geval met de meeste producten hier. Daarna reden we door naar the Winter lights. Basically rijdt je met de auto door een park waar bewegende plaatjes gemaakt van kerstlichtjes zijn opgezet. Heel leuk en perfectly American over the top! De volgende dag had ik oatmeal als ontbijt wat wij havermoutpap noemen. Op
maandagen past nana op, een endearing name voor grandmother. En ik kreeg een zoomlens die ik op me mobiel kan vastzetten met een mini tripod erbij van haar. Geweldig dus om nog meer foto's te maken! Daarna ging ik mee naar Peter's fysiotherapie en daarna weer langs 7 eleven voor nog meer Slurpees! En sinds ze daar hotdogs verkopen en dat toch wel een America bucketlist item is, hebben we hotdogs als lunch gegeten. Daarna gingen we naar Cosco's een winkel die zo groot is als een winkelcentrum (en ik dacht dat de target groot was) waar je alle producten in nog grotere versies kan kopen. Ze verkopen daar grappig genoeg stroopwafels dus die hoef ik niet te missen haha. Betalen gaat hier ook wat anders. Je hoeft alleen de producten op de band te leggen uit je karretje zodat alle andere producten in de kar bereikbaar zijn voor de kassier. En de medewerkers helpen je met inladen van alle producten. Bijna alles wordt hier betaald via creditcard en als je dus iets betaald moet je je handtekening op een klein schermpje neerzetten. Het is heel ongewoon om een pinpas te hebben en contant geld word alleen gebruikt als je change terugkrijgt. Maar waarom je alsnog contant geld terugkrijgt terwijl je betaald via creditcard snap ik niet helemaal.
Iets wat ik zeker de laatste paar dagen heb geleerd is dat letterlijk alles uit de TV-series en films klopt. Niks is overdreven of een stereotype. Ik ben er vandaag ook achtergekomen dat ik helemaal aan het eind van januari pas naar school hoef. De vakantie is hier wel al eerder over maar het eerste semester is nog niet afgelopen net als in Nederland duurt dat nog een paar weken na de vakantie. Dus nu heb ik intotaal langer dan een maand vakantie! Jullie zien dus hoe druk het is geweest gelijk allemaal dus daarom dat ik niet gemakkelijk kan reageren. De switch tussen Nederlands en Engels is (nu al) ontzettend verwarrend. Maar ik vind het wel heel leuk om van jullie te horen en jullie reacties te lezen ;)!

  • 31 December 2013 - 14:34

    Fije Bootsma:

    Aaah wat leuk om te lezen Lau! Leuk ook met die foto's erbij :) het klinkt echt allemaal super!Liefs

  • 31 December 2013 - 15:34

    Fred:

    Aaaah lau, je hebt echt al veel meegemaakt joh!
    We gaan op school wel even posters ophangen met de link ;)
    Ben benieuwd wat je nog meer allemaal mee gaat maken...
    xoxo

  • 31 December 2013 - 17:10

    Astrid:

    Hee lau
    Ah die foto's zijn echt super leuk! Echt wauw al dat eten en die school. Zo schattig, die foto met de fanta mustache bril :) Geweldig dat je nu gewoon al allemaal dingen van je bucketlist hebt kunnen doen, en dat je veel met je broertjes doet. Heel leuk om te lezen allemaal, veel plezier op the New Year party!
    Lieve Nederlandse groetjes Astrid

  • 01 Januari 2014 - 13:52

    Alyssa:

    Aaaawh lauradepauraaaa,

    suuuper leuk!! Klinkt echt te vet! Zijn die hostparents ook nog thuis als jij vrij bent? Of hoe zit dat?

    Al een beetje heimwee? Vast niet, daar heb je het véélste druk voor.
    Hoe was het feest? Heb je mn whappje gezien, om 00:00 bij jou? Heb speciaal een wekker gezet ;p
    En je school, guuurl, oh mai gohd! :)

    xxxxx

  • 04 Januari 2014 - 14:56

    Mia:

    hee laaaura,

    aaaw die foto van jou nieuwe broertje is te schattig !
    het klinkt allemaal super leuk ahaahaa die hagelslag :)
    schrijf snel weer een nieuw bericht met nog meer fotos het is daar nu vet koud toch ? omg bij ons sneeuwt het nog niet eens
    laura we missen je allemaal nu al heel erg, geniet nog lekker van je vakantie wij moeten overmorgen alweer naar school helaas
    ben je btw al in NY geweest?
    groetjes
    miaaa

  • 05 Januari 2014 - 13:35

    Liz:

    Heeeeeeeeey Laura!
    Super leuk om van je te horen en dat je het zo leuk hebt daar!
    en hahahaha die stroopwafels wow dat ze die daar verkopen :0.
    En hebben ze op jouw school ook die hoge kluisjes?

    Zooo gaaf dat het precies is zoals in films! Echt raar dat jij nu 8000 km verderop bent...
    Wel nog een gelukkig nieuw jaar vanuit Ottersum!
    Nog veel plezier!!
    xoxoxoxoxo

  • 06 Januari 2014 - 17:25

    Loes:

    heee laura,

    Super leuk dat ze zoveel met je doen! en dat je eht zo leuk hebt!
    Ik vind dat je trouwens heel chill schrijft om te lezen :)

    En lucky you dat je zo lang vakantie hebt~

    xxxx

  • 10 Januari 2014 - 16:52

    Yara:

    Lauraaa

    Zoo super vet! :o
    fijn dat je het zo leuk hebt daar !
    Ik vind echt super leuk om alles te lezen en de foto's te zien.
    Nog heel veel plezierr!!! :D

    Kusjessss

  • 26 Januari 2014 - 21:02

    Nikki:

    AAAH lauraa,

    Alles wat je verteld klinkt zo vet!! Echt alsof het een film is ofzo !!
    Ik zag ook al een paar foto's op facebook en volgens mij heb je echt een heeeel leuk gastgezin!!
    Echt leuk om te lezen lau, en echt een raaaar idee dat het bij jou nu helemaal andere tijd is enzo
    Nog heeeel veel plezier, ik denk dat de tijd echt voorbij zal vliegen haha
    xxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 8945

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 07 Juni 2014

A high school story

Landen bezocht: