Traveling to America - Reisverslag uit Rockville, Verenigde Staten van Laura Pasch - WaarBenJij.nu Traveling to America - Reisverslag uit Rockville, Verenigde Staten van Laura Pasch - WaarBenJij.nu

Traveling to America

Door: Laura van der Pasch

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 December 2013 | Verenigde Staten, Rockville

Hallo allemaal. Hier is dus mijn eerste blogpost. Na een vermoeiende reis van twintig uur, handbagage van 20 kg meeslepend en een overstap in Londen uiteindelijk veilig in Amerika aangekomen. De laatste twee uur van de vlucht heb ik zo’n beetje alleen maar uit het raampje zitten staren. Dit is namelijk ook gelijk de eerste keer dat ik in the USA ben! Tom (mijn hostdad) kwam me ophalen bij het vliegveld en gaf me gelijk een tour door Rockville, zodra ik geland was verdween de vermoeidheid natuurlijk gelijk. We zijn langs de High School gereden waar ik het komende halfjaar heen ga. Met 1400 hondert leerlingen (ongeveer evenveel als mijn Nederlandse school) is de High School toch ruim drie keer zo groot dan het Kandinsky en vervolgens hoorde ik nog van me hostparents dat die High School een van de kleinste in de buurt is. Naast de school stond random een politiewagen te wachten op een oproer. Blijkbaar rijdt in Amerika sowieso heel veel politie rond. Je kent het vast wel van TV dat mensen dan de politieradio zender proberen te tappen om te kijken of er ergens iets spannends aan de hand is en dit doen ze dus gewoon echt hier! Toen we eenmaal bij het huis aankwamen heb ik ook Sandy ontmoet (mijn hostmom). De jongens heb ik nog niet ontmoet. (Voor wie het nog niet wist) Ik woon namelijk met 5 jongere broertjes nu. Joe (11), Sam (9), Peter (7), Luke (5) en Tim (1,5). Ze hadden wel een tekening met Laura erop ingekleurd zodat ik Tom kon herkennen op heb vliegveld (ahw!). In de auto stond een America food goodybag klaar. Met mijn nieuwe all time favorite: homemade gingerbreadmen. Mijn hostparents hebben me een rondleiding door het huis gegeven daarna. Het is echt ongelovelijk hoe precies alles klopt met wat wij zien van Amerika in TV-series en films. Alle deuren hebben draaiknoppen met een draaiknop in het midden als slot. Mijn slaapkamerraam is ook echt zoals in films, dat je ze omhoog kan schuifen. Dat is misschien een beetje onduidelijke uitleg maar als je de foto’s ziet snap je wat ik bedoel. Alle bedden hier zijn standaart kingsize en ontzettend hoog van de grond. En de stopcontacten lijken op geschokeerde smoeltjes hahaha. Het is hier nu 1 uur s’nachts dat betekent dat het in Nederland 7 uur s’ochtends is. Ik kan dit morgen pas plaatsen want ik heb nog geen internet toegang hier. Maar hopelijk hebben jullie hiermee een beetje een indruk van wat ik vandaag allemaal heb gedaan. Morgen ga ik alle kado’s en souvenirs aan mijn gastgezin geven en ze wat traditional Dutch treats laten proeven.

  • 30 December 2013 - 12:00

    Linda:

    Hoi Laura,

    Klinkt allemaal heel goed. We zijn zeer benieuwd naar de "geschockeerde smoeltjes" ;-) en ook wat de Youngs van de cadeautjes en de dutch treats (drop, drop, drop) vinden.
    Overigens zijn net je twixen gearriveerd. kan niet beloven dat ze op je blijven wachten.

    Lieve groetjes van ons allemaal, mama

  • 30 December 2013 - 20:13

    Astrid En Mia:

    Oh lau het klinkt allemaal zo gaaf, je leeft gewoon in een film, oeh je bent nu officially een american girl! Gelukkig is alles goed gegaan met je reis, in Amsterdam hebben we een ijsje op je gegeten! Haha we hebben een beetje stalkerig je blog gevonden. Je broertjes zien er heel schattig uit :) Alvast gelukkig nieuwjaar en veel plezier bij het oud & nieuw feest. Fijn dat je zoveel van je laat horen ;) en leuk dat het je bevalt daar, hopelijk maak je nog heel veel leuke (typisch amerikaanse) dingen mee :) eeeeen doe eens lekker gek dan heeft die politie ook nog iets te doen ;)
    Always remember don't schna that snurkasnurk en eet zoveel mogelijk american food ;) ]
    doe de groetjes van ons aan je nieuwe familie en geef je broertjes een knuffel van ons, zeg ook maar dat ze aardig moeten zijn anders komen wij ze pesten gna gna ( astrids lach ) ( niet waar ) Ook moet je heel veel foto's maken en die sturen (ook van de geschockeerde smoeltjes Ö) anders sturen we de politie op je af
    Heel veel Nederlandse groetjes van Astrid en Mia (en heb je je mobiel mee?)

  • 30 December 2013 - 21:05

    Steffie:

    ola señorita!

    Supervet dat je nu eindelijk in Amerika zit! Ik zeg tap die shit af van de politie en kom meteen terecht in een zieke actiefilm ofzo (natuurlijk wel even zelf filmen dan he). Veel musea enzo gaan bezoeken - op aanraden van me vader, je weet het! Niet teveel donuts eten enzo, dalijk word je nog dik ;) (grapje, doe maar wel, dan kunnen we je rollen als je weer thuis komt hahaha).
    By the wat, kleine school my ass, echt niet! Hebben ze ook echt van die lange kluisjes enzo? Ga er een brugpieper in stoppen, please doe voor mij (a)? DOET HET VOOR DEHLI!
    Héééééééééél veel plezier de komende 6 maanden, maar ik denk dat je nog wel meer reacties van me zult lezen haha.

    DOEI POEPSIEE *virtuele hug* WE MISSEN JE NU AL

    xxxxxxx Steffie

  • 30 December 2013 - 21:05

    Mia, As, Steffie:

    ohja, als je niet gaat lachen om deze reacties gaan we je slaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 8934

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 07 Juni 2014

A high school story

Landen bezocht: