Life of a Sophomore - Reisverslag uit Rockville, Verenigde Staten van Laura Pasch - WaarBenJij.nu Life of a Sophomore - Reisverslag uit Rockville, Verenigde Staten van Laura Pasch - WaarBenJij.nu

Life of a Sophomore

Door: Laura van der Pasch

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 April 2014 | Verenigde Staten, Rockville

Om te beginnen sorry allemaal ik weet dat het een eeuwigheid is geweest. Maar ik heb iniedergeval vanalles om jullie te vertellen.

11 April is hier Spring Break(!) begonnen. Het is het einde van mijn eerste kwartaal hier in Amerika. Ze hebben hier veel minder vakantie tijdens het schooljaar zelf en ook minder feestdagen waarbij ze vrij van school krijgen maar daar krijgen ze dan 10 weken zomervakantie voor terug. We hebben hier ongelovelijk veel sneeuw gehad deze winter. Dus we hebben ongeveer 15 snowdays gehad en mijn eerste schooldag was een two hour delay day wat betekent dat je twee uur later naar school gaat en de rest van de dag alle lessen korter zijn. High School alles wat ik ervan verwacht had. De sport teams, de kantine, de kluisjes, de waterfountains, de mascotte (GO RAMS!) en de evenementen. Toch is het wel heel wat anders om het echt mee te maken. De eerste dagen was ik continu verdwaald en ik snapte ook totaal niet hoe ik mijn kluisjes open moest maken. Eerst een hele cirkel naar links, dan naar rechts tot het eerste nummer , dan een hele cirkel naar links, het tweede nummer naar links draaien en het laatste nummer naar rechts zonder een hele cirkel ervoor. (ver.war.rend.)

Een schooldag hier gaat ongeveer zo: Ik sta op rond half 6, 6 uur want school begint hier om 7:25. Mijn hostmom, Sandy, brengt me dan naar school. Dus ik ga helaas niet met de gele schoolbus naar school want ik woon te dichtbij om die dagelijks te gebruiken. First period is NSL van Ms. Fry. En dat is een soort van combinatie van Economie, Geschiedenis en maatschappijleer. Second period is Aerobics class van Ms. Williams en dat is dus een fitness class. We hebben allemaal onze eigen gymlockers voor PE. Aan het einde van second period worden the morning announcements gedaan. In elke les worden deze opgeroepen of op een TV bekeken. Eerst moet iedereen opstaan en the pledge of allegiance opzeggen. Een riedeltje die iedereen hier van voor naar achter kent.

I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the republic for which it stands, one nation under god, indivisible, with liberty and justice for all.

Third Period is Honors English van Ms. Khan-Baker het lijkt eigenlijk heel erg op Engels zoals wij dat in Nederland hebben maar we moeten veel meer boeken lezen dus toe nu toe hebben we Lord of the Flies, Night en Fahrenheit 451 gelezen. Het is hier een cliché dat je deze boeken en andere klassiekers in High School leest en analyseert. Ook hebben we bijna om de dag een toets. Omdat elke dag het rooster hetzelfde is, gaat elke opdracht in hoog tempo. Gelukkig hoef je niet echt voor de toetsen te leren en je krijgt een cijfer voor elke opdracht die je maakt dus één slecht cijfer betekent nogal weinig. Je krijgt hier drie verschillende soorten cijfers: summative grades, homework grades en formative grades. Ook heb je voor elke opdracht een due date en een deadline. Meestal is het dan zo dat als je een opdracht na de due date inlevert er 10% van je cijfer af gaat en na de deadline kun je de opdracht helemaal niet meer inleveren. Maar ze zijn hier verder niet heel streng in. Fourth period is yearbook journalism class ook van Ms. Khan-Baker. Hier moeten we articles en spreads voor het yearbook schrijven. Het is echt een hele leuke les en elke vrijdag hebben we cupcake friday (gewoon omdat het kan) en class parties elke keer dat we een deadline hebben gehaald. De yearbooks moeten klaar zijn voordat de seniors in mei afstuderen en weggaan dus is er om de zoveel weken een deadline omdat er anders niet genoeg tijd is om het hele boek te drukken. We moeten de sporters in de sport teams interviewen en quotes van ze halen. Het yearbook is ontzettend uitgebreid en kost 85 dollar maar er zit ook wel heel veel moeite en werk in. Soms moeten we na school gedwongen tot 5pm op school blijven anders krijg je slechte cijfers van de lerares. Ik vind het nogal oneerlijk maar het is heel gezellig met de groep en Ms. Khan besteld altijd pizza voor ons op die dagen. Fifth period is lunch. Het is hier heel goedkoop om lunch te kopen omdat er helaas heell wat meer armoede is in sommige buurten van Amerika maar de lunches zijn ook echt afschuwelijk. Ik heb de eerste week zo'n dienblad lunch in de kantine gekocht omdat wel een must is voor bucketlist maar toen ik haren tussen het eten ontdekte was ik er ook gelijk klaar mee. Not to mention dat het nou niet bepaald gezond eten is. Er is maar één pauze en dat is lunch. Je mag niet in de gangen rondlopen tijdens lunch en de security guards zorgen ervoor dat de leerlingen zich daaraan houden. De studenten zitten of in de kantine, de gangen rondom de kantine en in de klaslokalen. Tijdens lunch blijven de meeste leraren in hun klaslokaal en hebben daar dan elke dag lunch met de kinderen die elke dag in dat lokaal rondhangen tijdens lunch. Het is best grappig want voor de leerlingen is het hier een manier om betere cijfers te krijgen door vrienden te worden met de leraren. Ook zijn de bijeenkomsten van de meeste Extra Curricular Clubs tijdens lunch en die spreken dan bijvoorbeeld elke woensdag af in room 1024. Er zijn ontzettend veel clubs en ook echt totale random clubs zoals de Asian American Club, Fishing Club, Chess Club enz. Ik ben deel van de yearbook club omdat dat een van mijn classes in maar de meeste clubs hebben verder niks met de lessen te maken. Het zijn hobby clubs of vrijwilligerswerk clubs. En kinderen doen het (behalve omdat het gewoon leuk is) omdat het goed op hun College application staat om ''president of club ...'' te zijn. Het is ook een manier om hun SSL (Student Service Learning) Hours te halen. Ze moeten hier 75 uur aan vrijwilligers werk doen tijdens de vier jaar dat ze naar High School gaan. Fifth Period is Fundamental Arts van Ms. Morris. Het is eigenlijk precies zoals beeldend vormen in Nederland. Zelfs de opdrachten zijn bijna precies hetzelfde dat is wel een beetje jammer. Sixth period is Photography Class van Ms. Ryan. Hierbij werken we met een filmcamera en maken we zwart-wit foto's die ze dan zelf in the darkroom ontwikkelen. Eight period is Guitar Class van Mr. Johnson. Elk semester geven de muziek klassen een concert maar ik ga mijn concert missen omdat ik opnieuw naar New York ga! School begint vroeg mijn eindigt al om 2:10pm.

Het schoolsysteem werkt dus nogal anders. De kinderen moeten aan het eind van hun vierde jaar 22 credits hebben. Elke les die ze voor één semester volgen is een halve credit waard. Verder zijn er bepaalde eisen voor welke vakken je een credit moet hebben. Zo moet je vier English Credits hebben, 1 art credit, 0,5 health education credit, 4 math credits, 1 gym credit, 3 science credits, 3 Social studies credits, 1 technology education credit en dan mogen ze 4,5 credits zelfs kiezen. Als ze een bepaald vak dus niet halen moeten ze dat vak over doen om het aantal credits te halen. Wanneer en met welk niveau ze deze credits halen mogen ze redelijk zelfstandig kiezen en op die manier kan het dus zijn dat freshmen en seniors in dezelfde lessen zitten terwijl er vier jaar verschil tussen zit.

Wat op dit moment aan de gang is op Rockville High en eigenlijk alle High Schools zijn de promposals wat inhoud dat de seniors elkaar op de meeste vreemde en overdreven manieren uitvragen naar prom. Dus om de zoveel tijd hangt er een enorme banner met will you go to prom with me in de cafeteria ofzoiets. Ook hebben de child development classes nu een project waarbij de kinderen voor 5 dagen voor een baby pop moeten zorgen. En als je het laat vallen gaat het huilen enzo en door een of ander zendertje en bandje weet het of het echt de student is die voor de baby zorgt dus je moet hem overal mee naar toe nemen.

Sinds eind february zit ik in het JV softball team. Eerst hadden we drie dagen Try Outs waarbij op de laatste dag bekend werd gemaakt wie het team had gehaald en wie niet. Maar ik heb dus elke dag na school Softball practice. Practice begint om 3pm en eindigt rond 5pm en verder hebben we meestal op zaterdag ochtend ook practice dus dat is best intens. JV staat voor Junior Varsity en dat zijn meestal de Freshmen en Sophomores die de sport echt nog aan het leren zijn. Dan heb je Varsity en dat zijn meestal de Juniors en Seniors die de sport op heel hoog niveau spelen. De varsity players krijgen meestal ook studiebeurzen voor college met hun sport. We hebben eigen Rockville outfits met het team en we hebben ongeveer elke 2 dagen een wedstrijd. Als het een away-game is mogen we meestal zelfs eerder weg uit de lessen voor de wedstrijd! Soms gaan we met de gele schoolbus naar de andere High Schools en op die manier maak ik dat dus toch nog mee. We hebben de meeste wedstrijden tot nu toe flink gewonnen dus ons team is heel goed dit jaar. Het is echt heel leuk om in het team te zitten en op de manier de andere High Schools te zien te krijgen. Ook besteed je zo veel tijd met elkaar elke dag dat je team eigenlijk automatisch je vriendengroep is. De coaches van de teams zijn meestal leraren die zelf in High School en College die sport hebben gespeeld. De hele school veranderd na school omdat er overal in en rondom de school sporten worden geoefend. Na practice loop ik naar huis of ik krijg een ride van een van de kinderen als het kan. Want ze mogen hier natuurlijk vanaf zestien al rijden. Ergens is het ook wel nodig want alles ligt een stuk verder uit elkaar hier en het landschap is niet echt plat en geschikt voor fietsen. Aan de ene kant word ergens heen gaan heel relax want iemand met een auto kan je zo ophalen, ergens een milkshake halen, en weer afzetten. Maar het is ook nogal frustrerend dat je moet zorgen dat je een 'ride' hebt elke keer als je ergens heen gaat. Vooral omdat de kinderen van mijn leeftijd meestal net te jong zijn voor een rijbewijs of hem nog net niet hebben. Dan moet ik dus telkens zorgen dat iemand me af kan zetten en me terug naar huis kan brengen.

De mode bewustheid (ja sorry) is wel een beetje teleurstellend. Iedereen draagt hier sweatpants, sweatshirts en pyjama's naar school en het ergste van allemaal: badslippers met sokken. Ik moet wel toegeven dat het lekker comfortabel is om in je pyjama naar school te gaan en het maakt niemand iets uit. Het is ook handig voor practice na school omdat je gewoon in je trainingskleren naar school kan en je je daarna niet hoeft om te kleden voor practice. Iedereen heeft een rugzak en niemand heeft echt boeken. De boeken worden of in het klaslokaal gelaten of er wordt met werkbladen gewerkt. Meestal heb je dus alleen één klapper voor alle vakken. Ook schrijft iedereen altijd met potloden. Ik weet niet precies waarom maar als je een toets of een huiswerk opdracht met pen invult, gaat hij meestal meteen de prullenbak in.
Er is veel meer diversity hier. Een heel groot gedeelte van kinderen komt uit South America en spreekt Spaans. De grootste language barrier is dus niet geweest dat ik iets in het Engels niet versta maar dat ik de Spaanse gesprekken om me heen totaal niet kan volgen. Ook heeft Rockville High een programma voor doven en slechthorende studenten dus in sommige classes staat er een doventolk naast de leraar.

Verder buiten school:
Ik zit in een exchange-student group met ongeveer 20 kinderen die allemaal rondom Washington DC naar school gaan en wonen. Ze komen uit Duitsland, Hongarije, Zuid-Korea, Nederland, Tjechië, Italië en Vietnam. Het is heel leuk om met ze te praten omdat ze allemaal van een totaal ander land komen maar tegelijkertijd zitten we in dezelfde situatie dus iedereen begrijpt elkaar. Het is dus leuk om te horen hoe hun land dus anders is in vergelijking met Amerika en Nederland. We zijn met deze groep gaan schaatsen bij de Washington harbour ice rink in DC. We zijn naar het Shamrock Festival geweest voor Saint Patrick's Day. En in het begin van Mei gaan we dus naar New York voor een halve week.

Ik ben een aantal keer gaan sleeën met mijn gastgezin bij de infamous death hill. Er zijn hier natuurlijk veel meer en veel grotere heuvels dan in Nederland dus eerlijk waar sleeën is hier heel wat avontuurlijke. En wat heb je trouwens aan sneeuw als je geen sneeuwmannen en sneeuwfortresses voor sneeuwbal gevechten maakt ;P

Op 2 Februari is het hier groundhog day (wat je misschien wel kent van de film). Waarbij de burgermeester van het dorpje punxsutawney in pennsylvania kijkt hoe een groundhog uit zijn hol komt van zijn winterslaap. Als de groundhog zijn eigen schaduw ziet voorspelt dat dat er nog zes weken winterweer komt maar als hij zijn schaduw niet ziet is het het begin van de lente. Het is echt compleet random maar groundhog Phil zag z'n schaduw en hij had gelijk want het heeft hier op 25 maart nog gesneeuwd. Ik zou met een gezin uit de buurt naar het hele gebeuren toegaan want zo heel ver is het hier niet vandaan maar helaas werden ze ziek de dag vantevoren.

Verder was er ook de Super Bowl wat de grootste Football wedstrijd in Amerika is. The Seattle Seahawks VS The Denver Broncos. De Seahawks wonnen uiteindelijk met 43-8 dus de wedstrijd was niet heel spannend, maar het is hier echt een groots evenement. Elke 5 minuten is er een pauze van 1 minuut waarbij de beroemde Super Bowl Ads worden getoont. De bedrijven geven ontzettend veel geld uit aan die ene minuut reclame omdat bijna heel Amerika naar de Super Bowl kijkt. Je kunt stemmen op welke reclame je het beste vond en de dagen voor de Super Bowl worden er zelfs reclames voor de Super Bowl reclames gemaakt.

Ik ben een aantal keer naar Dunkin Donuts geweest en Chipotle. Iedereen heeft hier de raarste obsessie met Chipotle. Het is een Mexicaans fastfood restaurant waar je enorme burrito's kunt kopen. Ik ben naar Buffalo Wild Wings geweest dat is een soort van sport restaurant waar de werknemers football jerseys dragen en overal hangen sportkledingstukken en medailles en vanuit onze tafel kon ik 32 Flatscreen TV's zien (not kidding I counted) en op allemaal een andere sportzender. Ik heb twinkies geproefd wat een soort van vettig zoet klein cakeje is met slagroom erin die hier een tijdje uit de winkels verbannen waren omdat iemand het bedrijf had aangeklaagd voor het veroorzaken van obesitas... Ik heb ook red fruit punch geproefd. Dat is dat rode drankje wat ze in een grote kom op schoolfeesten serveren. Het is ontzettend zoet maar wel lekker. We hebben Frozen Yogurt gehaald met ons Softball team bij Menchies. Het is een beetje zoals een Swirl. Je krijgt een bakje die je zelf kan vullen met de raarste smaken en toppings en dan wordt de prijs gebaseerd op het gewicht van je bakje. Het ijs zelf is niet zo geweldig maar het ziet er wel vrolijk uit. We zijn naar Taco Bell geweest en Branded 72. Dat restaurant is echt geweldig het is een texas style restaurant dus alles is in Western Style. Er is een open podium waar country bands spelen en elke vrijdag avond is karaoke night. De girl scout cookies (ginger snaps, mint thins and Caramel deLites) die mijn gastgezin had besteld zijn aangekomen. Op national pancake day ben ik naar IHOP geweest (the International House of Pancakes) hoewel het eten allemaal Amerikaans was hoor. Het is echt een heel gezellig restaurant en omdat het pancake day was kregen we dus gratis pancakes bij onze bestelling. Het is ongelovelijk hoeveel eten je krijgt voor wat je betaald. Elke keer als je ergens gaat eten neem je uiteindelijk leftovers mee naar huis. Ik ben ook bij de Silver Diner uiteten geweest. Ik had het restaurant al gezien maar ik had er nog niet gegeten. Het is echt een geweldig restaurant met een jukebox bij elke tafel die jaren 50 deuntjes speelt als je er een quarter in stopt. We gaan ook af en toe naar Ledo's pizza dat is een pizza restaurant waar ze vierkante pizza's serveren in plaats van ronde.

Ik ben naar een aantal sportwedstrijden geweest van Rockville High. De Varsity Wrestling Match, nog meer Basketball games en een volleyball game. De wedstrijden zijn heel leuk en bij de meeste wedstrijden zijn er cheerleader en poms squad performances. Er was ook een parent-teacher basketball game waarbij de ouders en de leraren dus tegen elkaar spelen.

De Rampage (De High School newspaper) heeft een artikel over mij geschreven dus daar staat een foto van tussen de foto's. Ik moet er wel even bij zeggen dat er vrij weinig van klopt en dat ik de dingen die erin staan echt niet gezegd heb ;)

Op 17 Februari was het president's day maar dat wordt verder niet echt gevierd het is gewoon een dag dat je vrij krijgt van school.

Mijn host grandparents hebben een wereldreis gemaakt naar Australië, New Zealand en Thailand. En ze hebben allerlei souvenirs gestuurd voor mij en mijn hostfamily. Ze wonen de ene helft van het jaar in Seattle, Washington maar vanaf 22 April komen ze hier in huis wonen voor de andere helft van het jaar.

Ongeveer elke maand gaan we naar church. Een mass is ongeveer een uur lang en het is opzicht best leuk. Er wordt vooral gezongen en niet zoveel gepraat. Mijn hostgrandmother heeft mij met wat andere kinderen meegenomen naar een gospel church dat was echt geweldig. Het is heel feestelijk met al het klappen en zingen.

28 Februari was het career day op de High School wat inhoudt dat de leraar voor elke class een guestspeaker regelt die dan een praatje houdt over zijn baan. Tijdens onze second period hadden we een guestspeaker die voor de FBI werkt dat was best gaaf. Diezelfde avond was RamIdol wat een zangwedstrijd op de High School is. Ik had daarvoor het auditorium van de High School nog niet gezien maar hij is echt heel groot. Het is echt een hele theaterzaal. In het auditorium heb ik een optreden van een magician uit Las Vegas gezien die de school had ingehuurd om geld in te zamelen voor de After Prom Party. De School Musical was ook laatst. Ze deden beauty and the beast en ik was erg onder de indruk. Het toneelstuk had echt zo'n High School Musical sfeer. Er zit heel veel moeite in de musical omdat de leerlingen net als de sporters dagelijks minstens 2 uur eraan werken. En de laatste weken zelfs tot 7pm op school bleven om aan de musical te werken. De theater leerlingen kunnen ook scholarships krijgen voor hun optredens.

Ik ben een aantal keren naar DC geweest. We hebben de Saint Patrick's Day parade gezien. Waarbij allerlei Ierse wagens, mensen en dingen voorbij kwamen. Iers dansen is hier blijkbaar best populair en alle dansscholen in de buurt deden optredens. We zijn een paar keer naar het Museum of Natural History geweest. Dat is het museum waar Night at the Museum zich afspeelt. Ik had geluk want blijkbaar sluit dat gedeelte van het museum binnenkort voor de komende vijf jaar. Dus ik had nog net de kans om het te zien. Meestal als we naar Washington gaan, lopen we rond op the Mall. Dat is geen winkelcentrum maar het grote gras gedeelte midden in Washington vanwaaraf je het witte huis, the washington monument en the U.S. Capitol kunt zien. Het is daar echt heel gezellig vooral als het lekker weer is. De mensen zitten te vliegeren en te voetballen terwijl je uitkijkt over Washington Monuments.
Er zijn heel veel van zulke kleine momenten die het ook zo leuk maken. Playing Catch en Frisbeeing met mijn hostbroertjes op de driveway. Het is lekker cliché om buiten een football of baseball over te gooien in de zon. Een paar dagen geleden waren we in DC voor de Cherry Blossoms. Dat zijn bomen die rondom the tidal basin in DC staan die maar één keer per jaar bloeien voor een hele korte tijd. Het is ontzettend mooi om te zien en DC is ook ineens vol met touristen zodra de Cherry Blossoms bloeien.

Mijn hostvader is nog een aantal keer met mij wezen ''biken'' in de buurt hier. We zijn naar de wereld première van het toneelstuk beaches geweest in Virginia. En in de weekenden ga ik meestal naar Downtown Rockville, Downtown Silver Spring of DC met kinderen van de High School. Daar zijn de meeste restaurants en de bioscoop enzo. Downtown is op een bepaalde manier zoals de binnenstad van een plaats in Nederland maar dan een kleinere versie. Ik heb F. Scott Fitzgerald's graf bezocht die hier random in Rockville begraven ligt. Hij is de schrijver van The Great Gatsby.Mijn zevenjarige hostbrother Peter deed met zijn Scoutgroup mee aan the Pinewood derby. Dat is een evenement waarbij de kinderen met hun vader een klein houten autootje maken en die dan tegen elkaar racen. Helaas had zijn auto (die hij om een of andere reden Pity the Fool had genoemd) niet gewonnen maar het was wel harstikke leuk om te zien. We zijn ook naar een scouting ceremony geweest voor zijn Scoutgroup omdat hij badge had verdient voor het verkopen van popcorn. We zijn naar een paar Lacrosse wedstrijden geweest van mijn 11 jarige hostbroertje Joe en we hebben een Ice Hockey Game gekeken. Mijn hostbroertjes hebben gister ook een limonade kraampje opgezet om geld in te zamelen voor het ziekenhuis (ahww!)

Ik heb vorige maand ook mijn zestiende verjaardag hier gevierd. Helaas was het op een schooldag dus ik kon niet heel veel doen na school. Maar ik heb de dagen daarna natuurlijk nog doorgevierd want SWEET SIXTEEN ;) Mijn vrienden hadden m'n kluisje versierd en volgestopt met ballonnen en hier is het traditie om de hele dag rond te lopen met een stel enorme helium ballonnen dus die hadden ze natuurlijk ook geregeld. We hebben s'mores gemaakt voor mijn verjaardag want die had ik nog niet gehad. Het is een kampvuur snack waarbij je twee graham crackers neemt met een stukje chocolate en een gesmolten marshmellow.
Ik wil trouwens iedereen nog een keer heel erg bedanken voor de video die jullie voor mijn verjaardag gemaakt hebben :D Dat was echt super super geweldig. Ik weet dat ik niet heel veel van me heb laten horen de laatste tijd maar ik mis en denk wel aan jullie!

Het is hier inmiddels heel erg lekker weer na alle sneeuw die we hebben gehad. Het is hier nu vaak rondom de 30 graden en omdat ik hier een stuk zuidelijker zit is de zon ook feller. Dus ik ben echt binnen twee weken van bevriezen naar verbranden gegaan.

Ik ben naar een Spaanse verjaardag geweest. Dat was echt leuk het leek meer op een kleurrijke bruiloft dan een verjaardag eigenlijk. Er was een diner ceremony en iedereen was aan het dansen. Maar dan echte Spaanse dans. Het was heel leuk om te zien. Iedereen wist precies wanneer ze van dansstijl moesten wisselen wanneer een bepaalde muziekstijl wisselde. Het is echt heel wat anders dan de Amerikaanse verjaardagen die ik tot nu toe heb gezien. Vooral de kinderfeestjes zijn totale chaos. Met pinatas (dat is trouwens wel Spaans) en een enorme taart. Overal gillende kinderen en luchtkussens. Het is echt net zoals op TV. Er is trouwens maar één verjaardags lied in het Engels en dat is happy birthday. Dat viel me toch wel tegen als je bedenkt hoeveel Nederlandse Verjaardagsliedjes er zijn ;)



  • 16 April 2014 - 20:35

    Stepsie:

    AAAAH LAURA!
    Wat leuk om dit allemaal te lezen! Ik vind het allemaal zo tof hè :O
    Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, het klinkt allemaal zo onrealistisch dat alle films en clichés echt waar zijn... Ook vooral omdat jij het nu allemaal meemaakt enzo
    Volgensmij moet jij straks echt gaan afkicken met geld uitgeven man, dalijk kom je terug in nederland en dan heb je ineens 0 geld meer hahaha
    Neem alsjeblieft een echte piñata mee voor me want de cavia piñata die mia voor fije's bday had gemaakt was echt slecht ahahaha (wel heel leuk, we mochten allemaal even onze anger loslaten op dat ding)
    Het is trouwens af en toe heel vreemd, dan denk ik als ik ga afspreken met mensen dat we iemand missen maar dat komt gewoon omdat jij iets van 8000 km verderop zit :')
    Echt tof om te horen dat je het zo leuk hebt! Don't get too fat enzo met al dat vette eten (bah haren in de kantine ewwwwww *cringe*... *cringe again*)

    DIKKE DIKKE DIKKE KUS steffie

  • 16 April 2014 - 21:01

    Fije:

    Hee lieve lau!

    Wat super om allemaal te horen. Het klinkt allemaal ontzettend leuk! Zo te lezen eten jullie erg veel en zoet en vet. Dat lijkt mij ook wel wat (wij hadden gisteren de gezonde kantine dag die vorig jaar ook al zo'n succes was). Het is een gek idee dat jij een dagje bij het witte huis doorbrengt als wij hier gewoon naar de stad gaan (dont get to excited over de primark het valt tegen). Ik zie erg naar de dag uit als je weer terug komt. Maar tot die tijd, heb veel plezier en geniet!

    Liefs, Fije

  • 16 April 2014 - 21:12

    Aly:

    Laaaautjepautje!

    Je gelooft t niet maar vandaag vroeg ik weer ns aan Loes ''Welke laura?'' Terwijl ik wíst dat jij het sowieso niet kon zijn............ hahha

    Maar het klinkt zo super leuk allemaal! Ik heb nu ook echt n beter beeld van wat je allemaal de afgelopen tijd hebt gedaan! Ik vind een van de vetste dingen toch wel dat jij hem gewoon chillt op de mall voor het witte huis!! O-mi-ga-do
    En precies zoals stef zegt, wordt niet te dik.. whahahahha
    Ik heb super veel zin om het allemaal nog met zn alle van jou in person te horen zeg! And me is so excited voor prommmm, wiehoehlobbiewoebieeewoelalalalalaa
    Have fun met al, al, al, aaaaaaaaaaalll, die leuke dingen die je nog gaat doen! En vooral niet vergeten af en toe nog aan ons te denken en zo'n leuk verslagje online te zetten ;)

    I lobbi youuuu xxx Alyssa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 2896
Totaal aantal bezoekers 8936

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 07 Juni 2014

A high school story

Landen bezocht: